Informatyk Linux: instalacja oraz przeniesienie serwerów i stron internetowych
Instalacja serwera rozpoczynana jest od poznania potrzeb Klienta oraz projektu – sklepu internetowego czy strony www. Do określenia będą potrzebne informacje, które umożliwią dobór odpowiedniej kolokacji i sprzętu. Instalacja rozpoczyna proces przeniesienia serwera oraz znajdującym się na nim usług.
KRYTERIA DOBORU SERWERA:
transfer TCP/UDP (wchodzący i wychodzący)
prędkość łącza
przestrzeń dyskowa
szybkość dysków
dostępna pamięć RAM
możliwość fizycznego dostępu do serwera lub remote hands
zarządzanie poprzez IPMI / KVM
oszacowanie liczby i modelu procesorów
CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z INSTALACJĄ:
sprawdzenie zdalnego zarządzania IPMI / KVM
test pamięci RAM (Memtest86)
odczyt komunikatów S.M.A.R.T. z dysków
sprawdzenie kontrolera RAID (jeśli zainstalowano w serwerze)
złożenie i testy macierzy dyskowych
sprawdzenie przepustowości łącza
instalacja podstawowego systemu oraz demona ssh
próby awaryjnego restartu
instalacja i konfiguracja usług
instalacja narzędzi do monitorowania serwera
ułożenie reguł firewalla
wybór systemu kopii zapasowych
ustalenie polityki dostępu do serwera dla pracowników (SSH, SVN, GIT, inne)
W zależności od serwera, instalacja i migracja może objąć dodatkowe procesy.
Informatyk Linux zapewnia pełny kontakt z developerami/programistami dostarczającymi Twój wdrażany projekt zarówno wstępnych podczas testów na nowym serwerze jak i podczas produkcyjnego uruchomienia, po przeniesieniu serwera.
Instalacje certyfikatów SSL/TLS
Instalujemy i poprawnie konfigurujemy usługi dla certyfikaty SSL/TLS zarówno dostarczone przez Klienta jak i darmowe Let’s Encrypt.
Po wdrożeniu i uruchomieniu – po wykonanej migracji usługi zapewniana jest pełna opieka nad serwerem: